(1)

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de dienstverlening van Vallei Mediation en zijn van toepassing op de relatie tussen Vallei Mediation en de klant (en/of opdrachtgever en/of afnemer van diensten van Vallei Mediation) en/of alle in naam en/of opdracht van de klant handelende derden. In het navolgende wordt onder klant ook opdrachtgever, afnemer van diensten en/of alle in naam en/of opdracht van de klant handelende derden bedoeld. Deze voorwaarden wijzen alle andere (algemene) voorwaarden nadrukkelijk van de hand.

(2)

In deze algemene voorwaarden wordt onder Vallei Mediation verstaan de praktijk voor hulp bij echtscheidingen en conflicten. De klant is degene voor wie Vallei Mediation ondersteunende diensten verricht, zoals in artikel 4 omschreven.

(3)

De mediator bij Vallei Mediation is een ervaren MfN-registermediators met tenminste vijf (5) jaar ervaring.

(4)

De mediation-, coachings-, bemiddelings- of begeleidingsovereenkomst komt tot stand tussen de klant en Vallei Mediation.

(5)

Behoudens andersluidende afspraak is de klant voor de dienstverlening een honorarium verschuldigd dat betaald moet worden aan Vallei Mediation. Dit honorarium is vooraf overeengekomen of in de mediation overeenkomst opgenomen, dan wel bij gebreke van een afspraak daarover, zal het honorarium door Vallei Mediation zal worden vastgesteld aan de hand van de door haar gehanteerde tarieven. De klant dient declaraties binnen 7 dagen na de factuurdatum aan Vallei Mediation te voldoen, tenzij anders overeengekomen.

(6)

Afspraken kunnen tot 24 uur voor aanvang kosteloos worden geannuleerd. Wanneer afspraken 24 uur of korter van tevoren worden geannuleerd, is Vallei Mediation gerechtigd de kosten van de gereserveerde tijd plus eventuele voorbereidingshandelingen of reistijd in rekening te brengen. Het kennismakingsgesprek is altijd gratis en vrijblijvend. Als er daarna een afspraak wordt gemaakt voor een eerste mediationgesprek, dan geldt eveneens dit artikel, ook als de mediationovereenkomst nog niet is ondertekend.

(7)

Vallei Mediation streeft er naar om binnen achtenveertig (48) uur te reageren op een aanvraag of verzoek van de klant.

(8)

Vallei Mediation heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering waarin zijn of haar beroepsaansprakelijkheid is verzekerd. Iedere aansprakelijkheid van Vallei Mediation voortvloeiend uit of verband houdend met de relatie tussen Vallei Mediation en de klant is beperkt tot het bedrag dat in het voorkomend geval door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar van Vallei Mediation zal worden uitgekeerd. Indien, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van Vallei Mediation jegens de klant beperkt tot het honorarium van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

(9)

Iedere aansprakelijkheid van Vallei Mediation voor indirecte schade en/of gevolgschade is uitgesloten.

(10)

De klant vrijwaart Vallei Mediation voor eventuele aanspraken van derden, de redelijke kosten van juridische bijstand daaronder begrepen, die op enige wijze samenhangen met of voortvloeien uit de werkzaamheden voor de klant verricht. In het geval Vallei Mediation wordt aangesproken door derden, dan is de klant gehouden Vallei Mediation zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem verwacht mag worden.

(11)

In het geval Vallei Mediation door overmacht wordt verhinderd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te voeren, is zij gerechtigd om zonder gerechtelijke tussenkomst de uitvoering van een overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel/gedeeltelijk te ontbinden, zulks naar haar keuze, zonder dat zij tot enige schadevergoeding of garantie is gehouden. Vervanging door een collega-mediator is mogelijk.

(12)

Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de klant binnen een week na ontdekking, maar uiterlijk binnen een maand na voltooiing van de desbetreffende werkzaamheden te worden gemeld bij Vallei Mediation. Vallei Mediation zal de klacht onderzoeken en in contact treden met de betrokkenen. Vallei Mediation streeft ernaar de zaak af te handelen binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht.

(13)

Indien enig onderdeel van de voorwaarden nietig zou zijn of vernietigd zou worden, blijven de overige bepalingen van de voorwaarden volledig van kracht en zijn partijen gebonden zich in te spannen om in goed overleg een vervangend beding vast te stellen dat geldig is en dat de oorspronkelijke bedoelingen van partijen zo veel als mogelijk benadert.

(14)

Partijen kunnen slechts van deze voorwaarden afwijken door middel van een schriftelijke, door beiden getekende, vastlegging van de afwijkingen.

(15)

Op de verhouding tussen de klant en Vallei Mediation is Nederlands recht van toepassing.